Jun 11, 2010

Nasionalisme Agenda Yahudi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani



Rancangan jahat Yahudi sebenarnya sudah lama malah sejak zaman Rasulullah S.A.W lagi mereka merupakan puak yang menjadi dalang kepada perpecahan dua kaum terbesar di Madinah iaitu kaum Aus dan Khazraj. Antara tektik yang digunakan ialah dengan menanamkan sifat bangga akan bangsa sendiri.

Di Madinah sebelum kedatangan sinar Islam, puak Aus dan Khazraj saling bermusuhan. Puak Aus yang merupakan puak terkecil dan lemah dalam aspek ekonomi berbanding dengan puak khazraj tetapi ramai di kalangan puak Aus adalah cerdik pandai. Puak khazraj pula begitu hebat dalam bidang ekonomi dan disegani.

Manakala Yahudi di Madinah terbahagi kepada tiga puak iaitu Bani Qaynuqa', Bani Nadir dan Bani Qainuzah.

Bani Qainuqak adalah Yahudi yang paling berpengaruh. Mereka juga dikatakan Yhudi yang mula-mula sampai ke Madinah. Mereka tinggal di Barat Daya Madinah berhampiran Wadi Buhtan. Mereka bekerja sebagai pedagang di samping petukang dan mempunyai pasukan tentera yang ramai. Mereka pernah membekalkan sejumlah 700 tentera termasuk 200 tentera berperisai bagi membantu kaum Khazraj menentang Aus dalam Perang Bua'th.

Bani Nadhir merupakan golongan kedua berpengaruh. Mereka tinggal di kawasan bukit yang namanya al-Nadhir di Selatan Kota Madinah. Mereka berniaga dan bertani. Mereka memihak kepada suku Aus dalam Perang Bua'th. Sokongan yang diberi kerana tujuan tertentu, iaitu untuk memecahbelahkan orang Arab dan ini membolehkan mereka berkuasa di Madinah.

Bani Qainuzah pula dikenali sebagai Darih. Mereka tiba di Madinah agak lewat. Mereka tinggal di Wadi Mahzur, Selatan kota Madinah. Pekerjaan mereka adalah bertani. Kebanyakan mereka kaya, mempunyai bekalan makanan dan senjata yang banyak. Jumlah tentera mereka dianggarkan 750 orang. Mereka memihak kepada suku Aus dalam Perang Bua'th sehingga menyebabkan suku Khazraj tertewas. Mereka sedar suku Khazraj adalah kuat. Dengan kekalahan Khazraj, pentadbiran kota Madinah akan terlepas ke tangan Yahudi. Yahudi Madinah mempunyai hubungan yang baik dengan Yahudi di luar Madinah.


Sokongan Bani Qaynuqak kepada khazraj dan Bani Nadir dan Bani Quraizah kepada Aus telah mencetuskan perang selama beratus-ratus tahun. Antara agenda yang diapi-apikan di kalangan dua-dua belah pihak oleh puak Yahudi ini ialah perasaan kepuakan atau kebangsaan yang tidak mahu mengalah dengan puak yang diperanginya. Kesannya, orang-orang Yahudi dapat bertapak di Madinah selama lebih ratusan tahun.


Namun semuanya musnah, apabila Islam tiba. Kedatangan Nabi Muhammad S.A.W telah merubah segala-galanya apabila Aus dan Khazraj telah berjaya disatukan atas satu aqidah yang mantap iaitu keimanan kepada Allah Azza Wa Jalla. Malah penempatan Yahudi di Madinah yang dikatakan mustahil untuk dihapuskan telah berjaya dihapuskan semasa kedatangan utusan Allah, Nabi Muhammad S.A.W.


Lewat kurun ke-19, orang-orang Yahudi masih membawa agenda nasionalisme atau kepuakan itu dan kali ini sasarannya ialah negara-negara Eropah yang ketika itu dikuasai oleh Kerajaan Rome. Antara motif utama rancangan jahat Yahudi ini ialah untuk menjatuhkan Empayar Rome ketika itu. Ternyata rancangan jahat mereka berjaya apabila England, Sepannyol, German dan beberapa negara Eropah lain menuntut untuk membentuk kerajaan sendiri daripada Kerajaan Rome sehingga tercetusnya perang. Usaha jahat Yahudi yang menjadi tulang belakang mengapi-apikan semangat kepuakan dan kebangsaan maka terpecahlah negara-negara Eropah dan runtuhlah Empayar besar Rome.



Tidak cukup dengan itu, mereka turut mahu menghancurkan Kerajaan Islam ketika itu yang di bawah pemerintahan Kerajaan Turki Uthmaniyyah. Menggunakan agenda yang sama akhirnya tumbang kerajaan Islam terakhir di muka bumi ini dan negara-negara di bawah kekuasaannya terpecah dan dijajah kembali.



















Mustafa Kamal Atartuk Laknatullah yang telah meruntuhkan sistem khalifah Islam Uthmaniyyah yang terakhir mendapat sokongan Yahudi yang menjadi dalang di sebaliknya


Nasionalisme yang merupakan ideologi yang bertentangan dengan Islam yang begitu mementingkan bangsa dan puak berbanding agama telah menghancurkan banyak Empayar besar sejak dahulu lagi dan telah menggalakkan permusuhan sepertimana yang berlaku kepada puak Aus dan Khazraj di zaman Rasulullah. Dan sehingga ke hari ini pengaruh ini masih lagi menebal di seluruh negara di dunia termasuklah di Malaysia. Ayuh kembali kepada ajaran Islam yang sebenar dan sejarah telah membuktikan bahawa Islamlah penyelesaiannya sebagaimana Rasulullah dahulunya boleh mempersaudarakan puak Aus dan Khazraj yang bermusuhan selama beratus tahun disebabkan oleh perbuatan Yahudi laknatullah. Maka cara untuk menentang Yahudi telah pun ditunjukkan oleh Rasulullah kepada kita iaitu kembali kepada ajaran Islam yang sebenar-benarnya dan bersatu di atas nama Islam.

(Kuliah Zuhur Masjid Jamek Kuala Lumpur, 10 Jun 2010)


Adakah Nasionalisme di Malaysia Menebal???

Nasionalisme adalah satu ideologi yang mencipta dan mempertahankan kedaulatan sesebuah negara dengan mewujudkan satu konsep identiti bersama untuk sekumpulan manusia

Apabila bercakap tentang ideologi bermaksud pemikiran manusia yang sentiasa boleh berubah-ubah, maka definisi nasionalisme mungkin berbeza-beza mengikut pemikiran individu sedangkan apa yang dicatat dan terkandung dalam Islam adalah hakiki dan kekal sehingga ke akhirat.

Tidak salah berasa cinta kepada bangsa kita sendiri kerana itulah identiti kita namun janganlah kerana cinta kepada bangsa sehingga sanggup menggadaikan prinsip dan apatah lagi agama, segala suruhan dan tuntutan agama dilanggar. Bagaimanapun, agama tetap diutamakan apabila berlaku pertembungan dan bukannya bangsa. Ingatlah bangsa hanyalah di dunia sahaja, sedangkan agama yang kita anuti ini akan disola dan dibicara di akhirat kelak oleh Allah yang merupakan tempat yang kekal abadi.

Inilah sebenarnya yang diingini oleh musuh Islam iaitu meninggalkan Islam dan caranya ialah dengan memperkenalkan ideologi-ideologi yang bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar dan antaranya ialah Nasionalisme. Seruan kembali kepada Islam tidak diendahkan sebaliknya kita memuja budaya barat dalam pemerintahan kita. 

Pentingkan Islam dari Bangsa

Kita sebagai umat Islam perlu berjaga-jaga sebenarnya kerana sistem dan tektik jahat musuh Islam termasuk Yahudi laknatullah jika masih diamalkan oleh kita sampai bila Islam hendak ditegakkan??? Sampai bila saudara kita di Palestin dapat dibela, jika semuanya saling mementingkan negara masing-masing??? Sampai bila Masjid Al-Aqso akan diselamatkan jika semuanya mementingklan bangsa dan bukannya bersatu di bawah satu agama iaitu Islam???




















Palestine akan bebas hanya jika semua umat Islam bersatu dan melaksanakan Islam sebagaimana suruhan Allah dan Rasul dan menghapuskan ideologi-ideologi yang bertentangan dengan Islam.

......................................................................................................................................................................

Buku-Buku Pilihan

MasyaAllah...buku-buku hebat dari tokoh-tokoh Gerakan Islam. Ni 'survey' dibuat kat Pustaka Mukmin, Jalan Masjid India


Judul : Fiqh Dakwah Jilid 1 & 2
Karya : Ustaz Syaikh Mustafa Masyhur




Judul : Ceramah-Ceramah Hasan Al-Banna



Judul : Menjadi Waliyullah
Karya : Ustaz Sa'id Hawa



Judul : Tokoh-Tokoh Islam Gerakan Islam Abad Moden  SIRI 2
Karya :Zainuddin Hashim & Ridhuan Mohamad Nor

1 comment:

ehsanhalim said...

kena beli hok tokoh islam siri 2 tu

Related Posts with Thumbnails

Komentar